Jak usunąć wgniecenie w aucie?

auto po kolizji

30 sierpnia 2018 • Motoryzacja i Transport • wejść: 2430

Wgniecenia w aucie powstają w różny sposób. Czasami są skutkiem gradobicia, jednak najczęściej wynikają z drobnych kolizji, czy w wyniku działań czynników z zewnątrz, jak np. odbitego kamienia. Jak je można usunąć? Jakie są najpopularniejsze metody usuwania wgnieceń?

Jak usunąć wgniecenie w aucie?

Wiele osób, gdy powstanie wgniecenie w ich samochodach, decyduje się go nie naprawiać. W końcu najczęściej szkoda ma tylko znaczenie wizualne. Nie wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo jazdy. Większość uważa bowiem, że usuwanie wgniecenia jest czasochłonne i kosztuje wiele pieniędzy. Tymczasem okazuje się, że wcale tak nie musi być. Wystarczy przeczytać poradniki jak ten: http://www.wgniecenia.pl/artykuly/10/jak-naprawic-wgniecenie-w-samochodzie-szybkie-usuwanie-wgniecen-w-karoserii, by przekonać się, że da się szybko usunąć wgniecenie w samochodzie. Jak? O tym poniżej.

Tradycyjne usuwanie wgnieceń

Większość osób myśląc o usuwaniu wgnieceń w karoserii ma przed oczami sposób tradycyjny, zwany szpachlowaniem. W takim wypadku najczęściej po prostu wypełnia się wgniecenie szpachlą blacharską. Następnie miejsce się wyrównuje poprzez szlifowanie. Później należy je jeszcze dodatkowo polakierować. Często okazuje się, że nie da się dobrze dopasować lakieru do oryginalnego i w efekcie widać naprawiane miejsce. Może nawet bardziej, niż gdyby było po prostu pozostawione tak, jak było. Trudności są zwłaszcza przy lakierach metalicznych i perłowych. Czasami nawet, gdy uda się dobrze dopasować lakier, to przy chęci sprzedaży i tak pojawi się problem. Wiele osób oględzin auta dokonuje z miernikiem grubości lakieru. Jeśli coś wykryją – rezygnują z zakupu lub chcą negocjować cenę. Tak więc szpachlowanie obniża wartość auta. Co więcej, jest dość czasochłonne – chociaż różnie z tym bywa – i nie należy do najtańszych.

Usuwanie wgnieceń bez lakierowania

Wgniecenia można usunąć i inaczej – mniej inwazyjnie, a co więcej – bez lakierowania. Są dwa sposoby: wypychanie i wyciąganie. Pierwszy sposób polega na tym, że blachę w miejscach wgnieceń się od spodu wypycha przy użyciu specjalnych wypychaczy. Metoda ta nazywana jest PDR, czyli Paintless Dental Removal. Najczęściej w ten sposób usuwa się wgniecenia w łatwo dostępnych od dołu miejscach, a więc z maski, klapy bagażnika, drzwi, dachu, ale konieczny jest tu demontaż podsufitki.

Drugim sposobem na bezinwazyjne usunięcie wgnieceń bez lakierowania jest wyciąganie, zwane też metodą na klej. Nazwa nie wzięła się bez powodu. Za pomocą kleju do lakieru mocuje się grzybkowate, plastikowe zaczepy, a po jego wyschnięciu wybijakiem się za nie pociąga. W ten sposób wgniecenie zostaje wyrównane. To również technika PDR, a więc nie wymagająca malowania. Sprawdza się zwłaszcza tam, gdzie dostęp od spodu jest utrudniony. Może się co prawda okazać, że po wyciąganiu wgnieceń powstaną wybrzuszenia, jednak za pomocą specjalnego miękkiego młoteczka można je wygładzić.

Temat:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *