Jak pokonać złe nawyki żywieniowe z Naturhouse?

6 czerwca 2014 • Zdrowie i uroda • wejść: 536

Kluczem do sukcesu w odchudzaniu jest nie tylko zmiana produktów, które jemy na zdrowsze oraz odpowiednia dawka ruchu, ale również pozbycie się złych nawyków żywieniowych, które pielęgnowaliśmy w sobie od najmłodszych lat. Zadanie to może nie należeć do najłatwiejszych, ale jeżeli zaczniemy stopniowo wprowadzać je w życie, z czasem przyzwyczaimy się do nowych, bardziej odpowiednich pod względem wpływu na dietę zachowań podczas spożywaniu posiłku, dzięki którym wspomożemy naszą walkę o gubienie zbędnych kilogramów.

Specjaliści Naturhouse, poradni dietetycznej w Polsce, podpowiadają, jakie nawyki żywieniowe, wykonywane często bezwiednie, mają zgubny wpływ na cały proces odchudzania lub są po prostu niezdrowe.

Po pierwsze skup się na jedzeniu

Wielu z nas podczas obiadu czy kolacji włącza swój ulubiony serial, ogląda film, czyta gazetę lub książkę, czy też surfuje w sieci. Nie skupiając się na jedzonym posiłku i rozpraszając swoją uwagę, zjadamy jednak więcej, nie zdając sobie nawet z tego sprawy. Nie zastanawiamy się nad tym, że jesteśmy już syci, a po prostu pochłaniamy kolejne kęsy posiłku, nierzadko się przez to przejadając.

Nie musisz wcale jeść wszystkiego

Z pewnością wielu z nas powtarzano od dziecka, że nieładnie zostawiać resztki posiłku na talerzu i że w dobrym tonie jest zjedzenie wszystkiego, co przygotował kucharz czy gospodarz. Jeżeli jednak czujemy się syci, nie wciskajmy w siebie na siłę reszty dania, bo nie działa to pozytywnie ani na naszą dietę ani na zdrowie.

Nakładając porcje samodzielnie w domu, weźmy mniej. Jeżeli po zjedzeniu posiłku wciąż będziemy głodni, dopiero wtedy postawmy na dokładkę. W restauracji z kolei nie jedzmy oczami i nie zamawiajmy od razu przystawki, dania głównego i deseru. Mierzmy siły na zamiary.

Spiesz się powoli

W tak szybko pędzącym świecie nie każdy z nas ma czas na spokojny posiłek, którym można się delektować, nie myśląc w tym czasie o goniących nas obowiązkach. Jedząc w zbyt szybkim tempie, pochłaniamy jednak więcej. Skupmy się zatem na spożywanym daniu, przeżuwajmy dokładnie każdy jego kęs, a między kolejnymi porcjami róbmy nieznacznie przerwy. Każdy z nas musi znaleźć w ciągu dnia czas na niespieszny posiłek, nie ma co do tego żadnych wątpliwości.

Mały talerz Twoim sprzymierzeńcem

Wybierając talerz, na którym zjesz wybrane danie, pamiętaj o tym, że stawiając na ten większy, zapewne i więcej na niego nałożysz. Dobrym pomysłem jest zatem postawienie na talerz o mniejszych rozmiarach. Dzięki temu wydawać Ci się będzie, że zapełnienie go tworzy jednocześnie dużą porcję, kiedy tak naprawdę zjesz mniej, dbając tym samym o linię.

Zapomnij o piciu podczas posiłku

Zdaje, że ta kwestia to wiedza tajemna, o której naprawdę niewiele osób zdaje sobie sprawę. Warto jednak wiedzieć, że napoje spożywane podczas jedzenia rozcieńczają soki żołądkowe, a te, mając zbyt małe stężenie, zaburzają procesy trawienne. Picie ponadto zmiękcza pokarm, przez co jesteśmy w stanie jeść go więcej. Receptą w tym przypadku jest albo wypicie napoju na około dwadzieścia minut przed posiłkiem, albo na dwie godziny po nim.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *