Jak zadbać o zdrową skórę na wiosnę? Pielęgnacja, dieta, co jeszcze?

Kobieta z zadbaną cerą

26 lutego 2020 • Zdrowie i uroda • wejść: 219

Zima to niełatwy czas dla skóry. Mróz na dworze oraz suche powietrze w pomieszczeniach sprawia, że jej kondycja się pogarsza, trzeba stosować intensywne zabiegi nawilżające i natłuszczające. A co warto zrobić przed wiosną, aby cera odzyskała blask? Sprawdzamy.

Jak zadbać o skórę kompleksowo?

Zdrowie to nie tylko dieta, ale też sen, ograniczenie stresów – sprawdź na odkryty.net/kategoria/zdrowie, jeśli chcesz dowiedzieć się, jak to wszystko wpływa na kondycję twojego organizmu. I pewnie sama nie raz zauważyłaś, że po nieprzespanej nocy cera jest poszarzała lub gdy twój „cheat meal” przeszedł w „cheat week”, na skórze mogły pojawić się wypryski, zaczerwienienia. Ale nie martw się, zaraz dokładnie omówimy, jak dbać o skórę w sposób kompleksowy, przedstawiając najważniejsze kroki.

Chcielibyśmy jedynie zaznaczyć, że stosowanie drogich kosmetyków czy wizyta w gabinetach kosmetycznych to za mało. O cerę trzeba zadbać nie tylko na zewnątrz, ale też od środka, tylko wtedy będzie odpowiednio nawilżona, gładka i… młoda pomimo upływu wieku. Dlatego szybko przejdź do naszych wskazówek i zacznij je wprowadzać nie od jutra czy od poniedziałku, ale od dziś.

Pielęgnacja cery

Zacznijmy od tego, w jaki sposób pielęgnować skórę po zimie. Aby nabrała blasku na wiosnę, musisz zadbać o jej intensywne nawilżenie, dostarczyć niezbędnych substancji odżywczych, takich jak witamina A, witamina C oraz mająca zbawienny wpływ na twoją cerę witamina E, zwana również witaminą młodości.

Pamiętaj o tym, aby stosować peelingi, które usuną martwy naskórek. Możesz używać delikatnych dla skóry twarzy peelingów enzymatycznych lub sama wykonać ten kosmetyk. Najpopularniejszy jest peeling cukrowy, ale on niezbyt dobrze nadaje się do twarzy, może ją podrażniać. Zamiast cukru, stosuj nasiona chia lub siemię lniane, które doskonale go zastąpią.

Mamy nadzieję, że nie musimy cię do tego przekonywać, ale jeszcze dla porządku napiszemy, żeby codziennie, przed snem, dokładnie zmyć makijaż. Ponadto niektórzy eksperci uważają, że na noc nie powinno stosować się żadnych kremów, aby organizm mógł swobodnie przeprowadzić naturalne procesy regeneracyjne. Jedna z naszych redaktorek przetestowała tę metodę dwa lata temu i… stosuje ją do dziś.

Wpływ diety na skórę

Wiele kobiet nie uświadamia sobie na co dzień, jak ważny jest wpływ dieta na skórę. Przetworzona żywność, tłuszcze trans, duża ilość soli może sprawić, że stanie się poszarzała, zmatowiona, pozbawiona blasku. Nierzadko pojawiają się wypryski, opuchnięcia. Chcesz tego uniknąć? Nie musisz od razu odmawiać każdej paczki chipsów i całkowicie zrezygnować z burgerów, ale zadbaj, aby podstawą twojej diety były różnorodne warzywa, owoce, a także ryby, chude mięso, kasze czy pełnoziarniste produkty zbożowe. Czyli w praktyce – jedz zdrowo.

Może okazać się też, że szkodzić ci będą produkty pozornie korzystne dla zdrowia. U niektórych osób nabiał może wywoływać trądzik, natomiast ostre przyprawy są niewskazane dla kobiet o cerze naczynkowej, ponieważ rozszerzają naczynka. Jeśli obawiasz się, że tak jest w twoim przypadku, skonsultuj się z dermatologiem.

Nawilżenie od środka

Żaden kosmetyk nie nawilży twojej cery tak dobrze, jak woda. To uniwersalna zasada, którą można zastosować w każdym przypadku. Odwodniona skóra jest sucha, szorstka, podatna na podrażnienia. I pamiętaj o tym, że źródłem wody są również warzywa i owoce, to kolejny powód, dla którego warto po nie sięgać.

Delikatny, naturalny make-up

Mocny makijaż zostaw na specjalne wyjścia, natomiast na co dzień wykonuj delikatny make-up, najlepiej przy użyciu naturalnych kosmetyków, takich jak podkłady, pudry czy cienie mineralne. Dzięki temu nie będziesz stale obciążać cery, zapychać jej sztucznymi składnikami. Ponadto wiosną, gdy robi się cieplej, ciało zaczyna się pocić. A pot, w połączeniu z mocno kryjącymi kosmetykami, ani nie prezentuje się najlepiej, ani nie jest dobry dla kondycji skóry.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *