Jak zwiększyć iloraz inteligencji?

Szachy

19 sierpnia 2014 • Psychologia • wejść: 684

Wykonałeś test IQ i nie jesteś dumny z otrzymanego wyniku? A może po uzyskaniu kiepskiego rezultatu przed kilkoma laty, boisz się znowu do niego przystąpić? Nie przejmuj się wynikami, gdyż poprzez wykonywanie odpowiednich czynności, jesteś w stanie zwiększyć swój iloraz inteligencji.

Neurobic

Neurobic to nic innego jak trening mózgu, a dokładniej szarych komórek. Dzięki ćwiczeniom mózgu nie dość, że uzyskasz lepszy wynik w teście IQ, to na pewno poprawi się twoja pamięć, szybkość przyswajania wiedzy, zdolność wysławiania się czy umiejętność wyrażania emocji i redukowania stresu.

Jak pobudzić umysł do efektywnej pracy?

Oto kilka sposobów:

staraj się pisać ręcznie, podczas zapisywania danego teksu, mózg skupia się na treści, czego nie można stwierdzić podczas wystukiwania liter na klawiaturze.

stosuj dietę, która wspomoże neurobic mózgu. Ważne jest, by sięgać po produkty bogate w tłuszcze nienasycone – czyli ryby i orzechy. Poza tym, jedz jogurty, gdyż ich regularne spożywanie pozytywnie wpływa na pamięć, wyrażanie emocji i radzenie sobie z lękiem. Gorzka czekolada dzięki zawartym w niej flawonoidom, poprawia koncentrację i pamięć. Warto też pić kawę, ze względu na to, iż znacznie poprawia pamięć krótkoterminową. Kobiety, które często piją kawę, są mniej narażone na popadanie w depresję. W kwestii umiejętności planowania, bardzo istotne jest odpowiednie nawadniani organizmu, dlatego zaleca się regularne picie wody.

dużo śpij – dzięki temu unikniesz problemów z koncentracją, możesz również liczyć na większą zdolność do zapamiętywania.

znajdź czas na grę w scrabble i rozwiązywanie krzyżówek. Te czynności skutecznie zmniejszają ryzyko wystąpienia choroby Alzheimera, oprócz tego sprawią, że nasza starość będzie mniej uciążliwa dla bliskich. Osoby, które często oddają się wspomnianym rozrywkom, rzadziej cierpią na starcze otępienie.

naucz się grać na instrumencie. Umiejętność ta uintensywnia pracę obszarów mózgu, odpowiedzialnych za pamięć i koordynację ruchów.

poznawaj nowe języki. Nauka nieznanego nam dotąd języka, pobudza do działania korę czołową, co przyczynia się do łatwiejszego rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie z emocjami i problemami.

zmień codzienne nawyki. Zacznij od uczęszczania do miejsca pracy czy też uczelni inną trasą, a nawet całkiem ci nieznaną. Zrób nowy porządek w szafie z ubraniami, który zakłóci stare przyzwyczajenia.

zadbaj o odpowiedni odpoczynek. Jeśli w ciągu dnia jesteś narażony na odbieranie wielu bodźców – co zapewnia życie mieście – powinieneś pomyśleć o wypoczynku. Obciążony mózg powoduje, że pojawiają się problemy z koncentracją, samokontrolą i pamięcią. Podczas odpoczynku warto zadbać o ciszę i spokój. Jeśli dodasz do tego oddychanie przeponą, organizm będzie odpowiednio dotleniony i odprężony.

Temat: , , , , ,