Katalog produktów, na co zwrócić uwagę zanim trafi do druku?

katalog produktów

11 sierpnia 2014 • Biznes i Ekonomia, Gospodarka • wejść: 1694

Katalogi mogą być bardzo pomocne w zwiększeniu sprzedaży produktów, jeśli tylko ich przygotowaniu poświęci się wystarczająco dużo czasu i skorzysta z rad ekspertów, którzy od lat przygotowują tego typu materiały marketingowe.

Katalog nie musi być nudny

Niestety w Polsce w dalszym ciągu w katalogach znajdujemy suche informacje o produktach, a jeśli już pojawia się język korzyści, to „trąci on myszką” i raczej nawiązuje do najgorszych czasów amerykańskiego kapitalizmu i sprzedawców dywanów. Świat opisów katalogów na zachodzie nie stanął w miejsc i warto skorzystać z rad, m. in. Hershella Gordona Lewisa, który jest jednym z największych autorytetów w tej dziedzinie. Zanim rozpoczniemy druk katalogów, przykładowo z pomocą dobredrukowanie.pl, powinniśmy się dowiedzieć na co dokładnie zwrócić uwagę, by zwiększyć sprzedaż i zbudować dobrą opinię o swojej marce.

Co Lewis stawia na pierwszym miejscu?

  •  Przede wszystkim korzyść. Konieczne jest więc wskazanie takiej cechy produktu, która zdecydowanie różni go od oferty konkurencji.
  • Kolejnym krokiem jest umieszczenie tej cechy w codziennym życiu. Klient powinien na prostym przykładzie zrozumieć, w jaki sposób nasz produkt uczyni jego życie lepszym, bardziej komfortowym, szczęśliwszym. Są to założenia teoretyczne, które powinny pojawić się zawsze, kiedy rozpoczynamy tworzenie nowego katalogu.

Sytuacja w kraju

W Polsce jednak zdarzają się błędy znacznie większego kalibru, które dyskredytują firmę i sprawiają wrażenie fuszerki. Na co zwracać więc uwagę? Przede wszystkim w katalogu nie mogą się znajdować żadne błędy. Nie chodzi tu tylko o błędy merytoryczne, ale też językowe. Coraz częściej zdarza się bowiem, że z powodu lenistwa lub nadmiernego pośpiechu nie zwraca się na to uwagi. Nagminne stają się literówki, błędy w odmianie czy interpunkcyjne wpadki. Katalog powinien więc zostać dokładnie sprawdzony przez profesjonalistę. Częstym błędem są również źle dobrane, nieciekawe grafiki, które nie przyciągają wzroku klienta.

Jeszcze o merytoryce

Eksperci zauważają dwie złe tendencje, z którymi należy walczyć, ponieważ zniechęcają one klientów do skorzystania z oferty. Pierwszą z nich jest skupienie się na sobie. Firma stara się stworzyć tak wspaniały obraz swoich produktów, że całość wydaje się komiczna i groteskowa. Drugą tendencją jest skupienie się na konkurencji. W ten sposób klient dowiaduje się wszystkiego o produktach obcej firmy, ale niczego o naszych. Niektóre drukarnie oferują pomoc korektorów i edytorów, jednak w bardzo wielu wypadkach sami musimy się skupić na tym, by oddać do wydruku perfekcyjnie przygotowany tekst.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *