Skuteczna walka z nadwagą? Podpowiada dietetyk z Naturhouse

Warzywa

19 maja 2014 • Medycyna, Zdrowie i uroda • wejść: 1366

Nadwaga i otyłość są problemem, który dotyczy coraz większej grupy osób. Zawrotne tempo życia, przewlekły stres i w efekcie ukierunkowanie na spożycie gotowych dań na wynos, lub żywności przetworzonej, której asortyment w sklepach jest coraz szerszy, przyczyniają się do nadmiaru energii, pochodzącej przede wszystkim z cukrów prostych i niekorzystnych dla zdrowia tłuszczy zwierzęcych.

Tycie kwestią dziedziczenia?

To z kolei przyczynia się do nadmiernego odkładania tkanki tłuszczowej i związanej z tym procesem nadwagi. W wielu przypadkach tendencja do tycia jest przez nas tłumaczona kwestią dziedziczenia. Naukowcy dowodzą jednak, że same geny są odpowiedzialne za nadwagę w nieznacznym stopniu, w stosunku do naszych zachowań żywieniowych i ogólnie pojętego stylu życia.

Dlatego też musimy mieć pełną świadomość, że za nadmierną masę ciała jesteśmy odpowiedzialni przede wszystkim my sami i nasze błędne decyzje. Jak więc ustrzec się ich, zadbać o szczupłą sylwetkę i dobry stan zdrowia?

Wyeliminuj błędy żywieniowe

Konieczne jest przede wszystkim zweryfikowanie dotychczasowych błędów żywieniowych i wprowadzenie zdrowego stylu życia, co uczynić można przy wsparciu dietetyka np. z Naturhouse. To, że bardzo często dzieci osób cierpiących na nadwagę i otyłość również wykazują nadmierną masę ciała w stosunku do normy, wynika przede wszystkim z wadliwych wzorców żywieniowych.

Coraz częściej lekarze rodzinni zmuszeni są sugerować rodzicom kilkuletnich dzieci odchudzanie pociech. Spożycie tłustych gatunków mięsa, produktów wysokokalorycznych, słonych i słodkich przekąsek oraz słodzonych napojów, wpływa znacząco na nadmierną podaż energii – podsumowuje dietetyk z Naturhouse.

Wprowadź zdrowy styl życia

Przyzwyczajeni do żywności ogólnie określanej jako niezdrowa i do niewłaściwych metod obróbki kulinarnej, a więc przede wszystkim smażenia na głębokim tłuszczu, stajemy się ofiarą wadliwego sposobu żywienia, co odciska piętno nie tylko na samej masie ciała i związanym z tym defektem wizualnym, ale przede wszystkim na naszym zdrowiu.

Okazuje się więc, że to nie tyle obciążenie genetyczne warunkuje nadmierne kilogramy, ale przede wszystkim błędy w nawykach żywieniowych wykształcane w dzieciach przez rodziców i dziadków. Z kolei towarzysząca w dzieciństwie nadwaga czy otyłość, sprzyjają wzrostowi ilości i objętości komórek tłuszczowych, przez co w wieku nastoletnim, czy też dorosłym zdecydowanie trudniej schudnąć i utrzymać należną masę ciała.

Postaw na aktywność fizyczną

Ogromne znaczenie w tej kwestii odgrywa także aktywny tryb życia. Praca biurowa i stacjonarne formy spędzania wolnego czasu, spowalniają metabolizm spoczynkowy i sprawiają,  że dzienna podaż kalorii wraz z pokarmem, przewyższa jej zużycie przez organizm, co grozi nadwagą. Wśród wadliwych tendencji żywieniowych obecne są również nawyki podjadania i spożywania przekąsek w czasie wolnym, spędzanym przed telewizorem.

Stanowi to element szczególnie niebezpieczny przypadku dzieci, u których wykształca podświadomy nawyk sięgania po jedzenie i bezmyślne jego spożywanie w trakcie oglądania bajek. W przyszłości ten pozornie drobny błąd, sprawi że będą one spędzały czas przed telewizorem, zajadając się chipsami i słodyczami i szkodząc swojemu zdrowiu.

Bardzo ważne jest więc, aby szczególnie dbać  edukacje żywieniową i wykształcanie prawidłowych nawyków żywieniowych już od pierwszych lat życia. Nie bez przyczyny funkcjonuje bowiem powiedzenie „Czego Jaś się nie nauczy, tego Jan nie będzie umiał”.

Temat: , , , , ,