Identyfikacja wizualna firmy – jak stworzyć najlepszą?

Co to jest identyfikacja wizualna?

30 listopada 2015 • Biznes i Ekonomia, Komputery i Internet • wejść: 2069

Firmy coraz częściej zdają sobie sprawę z tego, że przy powstawaniu biznesu niewystarczającą uwagę poświęciły zaprojektowaniu identyfikacji wizualnej. W tym celu zwracają się więc do profesjonalnych agencji kreatywnych, licząc na pomoc w budowaniu wizerunku. Co to właściwie jest identyfikacja wizualna i co się na nią składa?

Co to jest identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna to elementy, które budują wizerunek firmy. Jej zadaniem ma być wyróżnienie jej na tle konkurencji, przyciągnięcie uwagi, a co za tym idzie, zwiększenie zysków firmy. Do kogo zwrócić się, jeśli sami nie chcemy się tego podjąć? Najlepiej poszukać doświadczonych specjalistów w tej branży i sprawdzić jakie mają portfolio. Dobrze jest zainwestować w profesjonalnie wykonaną identyfikację wizualną, dobrym przykładem jest identyfikacja wizualna wykonywana przez agencję Fooz (www.fooz.pl).

Od czego zacząć?

W identyfikacji wizualnej najważniejsza jest nazwa firmy i logo. Muszą one wyróżniać przedsiębiorstwo na tle innych z tej branży. Dobrze wymyślona nazwa musi w jakikolwiek sposób nawiązywać do specyfiki firmy. W logo można pozwolić sobie na więcej, byle budziło skojarzenia z tą firmą i było zauważalne. Czasem wystarczy jedna literka, a logo jest rozpoznawalne na całym świecie (McDonald’s, Facebook).

Komputer, aparat i przyrzedy do pracy

Kolorystyka firmy

Trzeba zastanowić się, jakie kolory będą najlepiej oddawały charakter firmy, ale też zapadną w pamięć. Warto wybrać dobrze, ponieważ zostaną one zastosowane we wszystkich materiałach reklamowych, ale też w budynku firmy czy ubraniach pracowników. Istnieją kolory, które są z góry skazane na sukces, jak np. niebieski, ale też takie, których lepiej nie używać, bo tylko odstraszą klientów (neonowe odcienie). Przy kolorystyce warto wspomnieć o wyborze odpowiedniej czcionki, która również będzie się pojawiała w gadżetach firmowych.

Co jeszcze?

Identyfikacja wizualna to również odpowiednio zaprojektowane materiały reklamowe. Foldery, ulotki, notesy, wizytówki, papier listowy, billboardy, plakaty – one też mają wpływ na powodzenie firmy. Muszą być one wykonane w ten sposób, by natychmiast budzić skojarzenia związane z tą firmą, np. poprzez kolorystykę, która była w logo. Najważniejszym założeniem identyfikacji wizualnej jest spójność wizerunku i należy o tym pamiętać.

Księga Identyfikacji Wizualnej

Po zastosowaniu takiej identyfikacji wizualnej należy pomyśleć o utworzeniu specjalnej księgi, w której umieścimy wszystkie wytyczne, jakie zastosowaliśmy przy budowie wizerunku. Będą to zapisy o symbolach, jakie zostały użyte w logo, o nazwie, kolorystyce, materiałach reklamowych, gadżetach firmowych, ubraniach dla pracowników, wyglądzie budynku firmy. Taka księga powinna być aktualizowana przy każdej, nawet najmniejszej zmianie. Pozwoli to na utrzymanie spójności wizerunku, ale też ułatwi przeprowadzenie rebrandingu, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *