Jak pozbyć się stresu? Najlepsze sposoby na stres

zestresowana dziewczyna

24 lutego 2018 • Zdrowie i uroda • wejść: 168

Dwudziesty pierwszy wiek z pewnością ma swoje zalety, ale nie sposób nie dostrzec jednej poważnej wady obecnych czasów – wielu z nas żyje w permanentnym stresie. Praca, dom, obowiązki, a wszystko do zrobienia na wczoraj. Trudno w takim życiu o to, by zachować spokój i nie zmienić się w chodzący kłębek nerwów. Istnieją jednak sposoby, by pozbyć się stresu, a w każdym razie przynajmniej obniżyć jego poziom.

Zabaw się

Najlepszym sposobem, by zapomnieć o zmartwieniach jest dobra zabawa z ludźmi, w których towarzystwie lubimy przebywać. Wyjdźcie na miasto zaszaleć, urządźcie jakąś imprezę – sposobów jest wiele. A jeśli naprawdę nie masz ochoty na dziką zabawę, zawsze możecie po prostu spotkać się i pogadać. Bywa, że samo wyżalenie się przynosi ulgę. Dzieląc się problemami z innymi jakbyśmy zrzucali część ciężaru z własnej piersi.

Oddychaj

W nagłym ataku stresu najlepiej jest powoli i głęboko oddychać. W zasadzie w sytuacjach stresowych często robimy to odruchowo, więc chyba wszyscy zdajemy sobie sprawę, że to naprawdę działa. Zatem oddychajmy powoli, wciągając powietrze nosem i wypuszczając ustami.

Zażyj ruchu

Może nie jest to powszechnie znana wiedza, ale wysiłek fizyczny również pomaga obniżyć poziom stresu. Tak po prostu działa organizm. W czasie ruchu wzmaga się produkcja endorfin, które, jak wiadomo, odpowiadają za nasze samopoczucie i nie bez przyczyny są nazywane hormonami szczęścia. Oczywiście nie trzeba z tego powodu przymuszać się do katorżniczych ćwiczeń – wybierzmy ten rodzaj fizycznej aktywności, który nam sprawia przyjemność.

Wyjdź na spacer

Jeśli tylko mamy taką możliwość, nie powinniśmy siedzieć w czterech ścianach, gryząc się swoimi problemami. Wyjdźmy na spokojny, relaksujący spacer. Oczywiście raczej średnio nas zrelaksuje przechadzka po mieście, wzdłuż naszych szarych, zatłoczonych ulic. Najlepiej udać się gdzieś, gdzie będziemy w otoczeniu przyrody.

To pozwoli zostawić za sobą nerwową miejską atmosferę, wsłuchać się w odgłosy przyrody i wdychać głęboko zapach lasu. To jedna z najskuteczniejszych technik relaksacji. Japończycy nawet mają na to specjalną nazwę – „leśna kąpiel”. Wystarczy spędzić w otoczeniu przyrody dwadzieścia minut, żeby poziom naszego stresu zauważalnie się obniżył.

alejka wśród drzew

Weź kąpiel

Również ciepła kąpiel ma odprężające działanie. Dobrze jest też zamiast na elektryczność, zdać się na światło świeczek – tak jak się to widuje na filmach. Wbrew pozorom to nie żaden dziwny wymysł. Takie przytłumione, łagodne światło działa uspokajająco na zmysły. Warto też zadbać o relaksujący zapach. Można więc dodać do wody eterycznych olejków, a i same świeczki mogą być zapachowe.

Napij się melisy

Zawsze można też spróbować uspokajających środków. Ale nie mamy tu na myśli tabletek, proszków czy innych farmaceutyków – to już opcja ostateczna. Wcześniej lepiej wypróbować naturalne środki. Takie jak melisa, nieszkodliwe zioło. Dowiedziono, że sporządzona z niej herbata uspokaja i ułatwia zaśnięcie.

Temat: , , ,